Penguin Falling Asleep

Jag skulle behöva rosa agat

Okej, sitter och funderar över ett kommande temaarbete inom religion, eftersom jag läser religion 2-kursen. Vad ska man ens skriva om? Har visserligen mina idéer om vad jag vill arbeta med. Drog ner min lista till "några" ämnen, såsom myt och rit, forntidens och antikens religioner, fornnordisk religion och asatro, buddhismen, ockulta inriktningar, livsfrågor och sekularisering. Livsfrågor är ändå något jag brinner lite extra för och skulle gärna använda mig av "lyckans identitet" som huvudrubrik. Skrev ett mail till min lärare och frågade ändå, så inte jag sitter och planerar här helt i onödan. Känns dumt. Men är ändå hyperstressad och vill få det gjort, jag slutar ändå i maj. Ska hinna med att skriva en vetenskaplig uppsats innan det, får instruktionerna nästa vecka. Tänker nog faktiskt välja schizofreni som ämne, har ännu inte kommit på någon bra frågeställning om detta. Men det är inte dags än. Innan uppsatsen ska skrivas ska jag bland annat bli klar med:
  • Ett argumenterande tal och även en skriftlig version.
  • Skriva en uppsats om antikens rom, hur dåtidens män skapade våra samtida mäns ideal.
  • En utredande text med utgångspunkt i en litteraturhistorisk epok eller ett litterärt tema
  • Cirka fem matteprov till
  • ... Ett par engelskauppgifter, vår lärare har ännu inte lagt ut schemat.
Är det dags att bli stressad nu? Det är första mars på söndag. Allt ovan ska vara färdig inom kort. NOW IS THE TIME TO PANIC !!!
 
Både ser och känner mig sliten, kan även bero på pandasminket som har runnit. Ni får ursäkta. Har förresten på mig min Grumpy cat-sweatshirt som ni tyvärr inte kan se. En annan dag.
I och med att jag har studerat religion så har jag dessutom börjat bli fascinerad av konstiga statyer, symboler och liknande. Förstå mig rätt, inga swastikor eller liknande. Men om jag ska ta ett exempel, som statyer. Här nedan ser ni Tari Oleg Tamulilingan, det är vad de kallas på Bali. Googlar eller YouTube:ar ni så får ni upp fantastiska videor på dansande kvinnor. Men just de här statyerna här nedan kommer ifrån och kan köpas på kristallrummet.se. Dessa två individer är ett dansande par som berättar om livet för en manlig och kvinnlig skalbagge som suger nektar ur blommorna i en blomsterträdgård. Dansens tema är romantik och en väldigt uppskattad traditionell dans på Bali! Skulpturerna är utmärkta att ge bort som bröllopsgåva eller stärka din relation genom att placera dem i sydvästra hörnet i din bostad, relationshörnet enligt Feng Shui. Tror ni att det fungerar? Det finns även två billigare varianter, cirka fjorton centimeter höga, föreställande sjöjungfrur. Givetvis också från Bali. Sjöjungfruns kraft är attraktionen och hennes förmåga att vara i djupet av sig själv, av livets alla brusande känslor och svallande emotioner.
Men de har också andra mysiga saker som jag är fast för, ugglor exempelvis. Ugglor i jaspis, sodalit, tigeröga och obsidian. Ugglans förmåga att se i mörkret har inspirerat människan i alla tider och är visdomen och alla kloka människors beskyddare. Otroligt vackra att se på. För övrigt så har Kristallrummet även magiska stenar och kristaller - kanske något att ge bort som gåva? Det finns särskilda kristaller för inspiration och glädje, något som jag känner att jag behöver en större dos av. Jag skulle behöva rosa agat, de stenarna är bra för människor med höga krav på sig själva. Det kan man ju säga att jag har i cirka 9 fall av tio om det sista fallet gäller att städa. Då gör det inget om det blir lite illa. Agaten sägs hjälpa till att balansera din inre kvinnliga och manliga energi, din egen yin och yang. Vad tror ni om det?