Penguin Falling Asleep

Luke, I don't care

Jag vet att jag skriver om det ofta - men jag tänker på det dagligen. När slutade jag tillåta mig själv att vara kreativ? Vad var orsaken? Kan inte minnas sist jag skrev poesi, en berättelse eller krönika med penna och papper. Kanske var det när skolan började införa datorer som ett måste i utbildningen. Pappa har kvar mitt tretton kapitel långa bokmanus, han skickade det till sin chef, hon älskade det och jag  minns hur hon en gång skrev till mig att hon längtade efter nästa kapitel. Hon brukade läsa mina verk regniga kvällar. Hon var min motivation. Sedan slutade jag helt plötsligt på den berättelsen, la ner. Tappade orken. Tappade lusten för allt. Ja, det var nog högstadiet som drog ner mig i ett fantasilöst mörker. Nuförtiden när jag försöker återta det hela så känner jag mig så fyrkantig. Ja, men en annan skulle nog skriva detta bättre, tänker jag. Sedan ger jag upp.
 
Jag får ett ryck då och då och skriver lite vid sidan av. En dikt, en tanke, en synopsis. Eftersom jag skriver för hand när jag behöver minnas något så får jag inspiration redan där, sedan brukar det rulla på. Trixet för inspiration och motivation för mig är en skön penna. Det är okej med blyerts, bara pennan inte gnisslar så som min gör just nu, haha! Satt under hela mitt senaste psykologiprov och gnällde inombords för att min penna tjöt. Förmodligen var det bara jag som brydde mig, jag satt nämligen ensam i ett hörn. Alldeles strax så ska jag ta upp lite mer psykologiplugg, bokade inget prov i veckan, skolan har dessutom varit stängd. Tänkte göra det tidigt på måndag och försöka få en tid redan innan torsdag eftersom jag ska på föreläsning inför kommande inlämning (också psykologi!), och för tillfället kommer jag knappt ihåg något vettigt om vad hippocampus gör etc. 
 
Nåväl - åter till verkligheten. Det är torsdag, jag har varit ute med hundar och även fått ett paket som jag beställde PÅ KVÄLLEN, IGÅR. Otroligt hur snabba vissa företag är! Ville gråta utav glädje när jag fick dem. Detta var en tidig födelsedagspresent från min mor, fyller ju 20 imorgon. Ni ska få se riktiga bilder på båda tröjorna när jag känner mig pigg nog att faktiskt stå framför kameran. Har inte ens sminkat mig idag, inte känt att jag behöver det. Kan faktiskt vara riktigt skönt att gå osminkad. Även igår fick jag tidiga presenter från min kära man - två spel! Anno 1404, ett realtidsstrategi och stadsbyggarspel som jag måste ta mig an. Eller ja, måste... jag vill! Är bara så kontrollbehovsskadad och hatar förändring så jag har inte riktigt vågat spela det än eftersom jag inte har 100% koll hur man gör. Ganska kul ändå - köpte Theme Hospital till mig själv häromdagen, spelade två minuter och tänkte "NOPE, detta går inte, kommer aldrig lära mig detta, skitspel. Varför köpte jag det ens?" sedan en timma efter så kunde jag det utantill och spelade i flera timmar och tyckte det var underbart. Kommer vara exakt likadant med detta, men ska underlätta för mig själv och be mannen hjälpa mig att börja lite. Han har mer koll, haha!
 
Imorgon ska vi ut på sushilunch, sedan ska jag till bolaget (!!!) och se om de har glasslikör. Tänker köpa det bara för att jag kan. På kvällen blir det någon sorts hemmabuffé med lammytterfilé, fläskfilé, kycklingspett, rotfrukter i ugn, sallad och grillade majskolvar. Köpt naturgodis för en vecka typ, och kakor och gifflar. Vi lär ha så att vi klarar oss på lördag med. Får även besök imorgon av min alldeles fantastiska vän. Bokade även två biobiljetter till Crimson Peak och hoppas att den är så bra som jag tror den är! Skräckfilm ser man sällan på bio, lär bli fantastiskt hursom! Kommer bli en fin födelsedagshelg. Många har undrat varför jag inte ordnar en brakfest, men jag känner inte för det. Firar med de närmaste, går väl ut med andra en annan gång. Finns all tid i världen för det.
 
Okej, slutsnackat! Här är en av tröjorna jag fick! Beställde från ADD9 och rekommenderar dem starkt, tog ju inte ens 24 timmar innan jag fick grejerna, haha. Baseballtröja från märket Iron Fist. Yummy!
Och givetvis - Grumpy cat, Luke, I don't care.