Penguin Falling Asleep

Det behövs mer lycka i världen

Det känns som att allting går väldigt långsamt idag och jag får ytterst lite gjort. Ändå har jag nyss varit ute och handlat nachochips till helgen (mycket viktigt) och sedan lämnat en hel hög och ett par kassar med julklappar till julhjälpen. Jag hoppas att det blir många lyckliga ungar på julafton. Hade varit kul att se reaktionerna, men det räcker gott och väl att veta att detta kommer att bringa lycka. Det behövs mer lycka i världen.
 
I övrigt så har jag inte gjort så mycket mer, kollat julklappar, drömt mig bort. Det vanliga alltså. Lyckades nyss öppna skolmailen, sedan öppna historiadokumentet jag jobbar med, nu (en bra stund senare) har jag hämtat mina anteckningar och alldeles snart antar jag att jag kommer börja jobba lite. Klockan är 20, jag hade kunnat göra detta hela dagen men börjar givetvis så sent som möjligt. Å andra sidan gör det inget, jag ska inte upp tidigt imorgon och jag är himla effektiv på kvällarna. Det kommer säkert gå bra detta.
 
Åt en chiapudding alldeles nyss, var ju tvungen att testa. Stod i receptet att man kommer att bli dömätt, men jag är hungrig som en gnu. Är det något fel på mig? Jag antar det. Kokoschiapudding, för att vara helt exakt. Säkert jättenyttig, men jag vet inte alltså. Det var inte det godaste jag ätit, men långt ifrån det vidrigaste också. Knepig konsistens, men inte alls så otäck som andra förklarat det. I don't know, hungrig är jag i alla fall. Men jag lär inte orka göra något vettigt att äta ikväll, så jag får övertala magen att den kommer att överleva på ett glas cola zero. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: