Penguin Falling Asleep

Gammal och dum

Näe, jag är nog inte redo för hela det här vuxenlivet. Inte på papper i alla fall! Igår fick jag papper om tjänstepension, idag likaså. Varför fick vi aldrig läsa om sådant och dess innebörd i skolan? Jag känner mig både gammal och dum! Och varför får man dessa papper samma månad som kontraktet går ut? Jag menar, den 31:a vet jag ju inte om jag ska vara kvar. Har ju varit anställd i ett par månader nu. Så mycket frågor, så lite svar, så lite ork att Googla allt...

 

Företaget jag jobbar åt är helt underbara, inte så där strikta och formella som vissa kan vara, ni vet? De vill bara att sina anställa är glada och mysiga (och så valde de mig? HAHA, no, just kidding, jag är mysig) och givetvis att man studerar vid sidan om arbetet. Fantastiskt, tycker jag! Eftersom jag har planerat att plugga ett par år till (beroende på hur lätt det blir att ta sig in på högskola osv) så är det ju utmärkt att det finns extrajobb som dessa. Generösa som de är så ska de donera drygt 72 000 till tre olika organisationer, bland annat hjärnfonden. Blev däremot förvånad när jag loggade in på mailen och det i princip stod: "Nu ska vi donera 72 000, välj vilken av de här tre organisationerna just du vill skänka pengar till!". Wait a minute, tänkte jag, jag får knappt mer än 500 kronor i månaden på detta. Ska jag skänka bort min lön nu? Vet inte hur det är tänkt, eller om jag bara är förvirrad as usual. Men jag tänker ändå skänka pengar till hjärnfonden, så mycket som jag har råd med.

 

Igår var det full rulle hela dagen med helghandling, skräpkastning och skrivbordshämtning. Idag tog jag och mor en sväng till Ö&B och jag har köpt kaffe så att vi klarar oss ett ordentligt tag, haha! Vi kommer att se ut som två ugglor. Oh well. Har planerat att stanna inne idag och bara göra klart skoluppgifter, låter som en vettig idé eftersom jag är helt ur fokus vissa dagar. Imorgon är det back to work med de små fyrbenta och sedan tar jag tidig helg! Jönköping på lördag, woho!

 

Nu ska jag däremot drömma mig bort i spelets värld en liten stund. Får en sådan motivationsboost varje gång jag spelar, det är fascinerande hur hjärnan fungerar! Här är dagens karaktär, Rexxar. Upptäckte att varje karaktär jag äger har ett eget skin som jag faktiskt betalat för. Hm. Nåväl, de är fina att titta på. Worth it.

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: