Penguin Falling Asleep

Jag är en forntidskvinna som går ner till det iskalla vattnet

Känner mig ganska ensam om att tycka att det är kul att tvätta. Egentligen städning rent allmänt, förutom hemma. Då får jag liksom ingen motivation överhuvudtaget. Däremot fick jag en släng av städmani alldeles nyss och röjde ur hela mitt rum på smutstvätt (smutstvätt är egentligen fel ord med tanke på att vissa saker har jag bara använt en halv dag), slängde in det i tvättmaskinen, hängde just upp det och in med en del i torktumlaren. Nu känns det som att jag har gjort något i alla fall. Har inte kommit ur pyjamasen trots att klockan är tjugo över elva, men jag kan nog faktiskt springa runt i den en stund till. Städoutfit, så att säga. Ugh, sneglade just på den där högen med kläder som måste handtvättas - sådant som är i så skumma färger och material att jag inte vågar ha dem med något annat. En stickad röd klänning, en gråaktig klänning och min Grumpy Cat "Luke I don't care"-tröja. Tycker det är så synd när man har tröjor med tryck på, och det är sådant där ytligt tryck som försvinner ifall man inte tvättar dem rätt. Därför kör jag handtvätt på allt sådant, men det är så sjukt tråkigt. Oh well, måste göras. Brukar stå och fantisera om att jag är en forntidskvinna som går ner till det iskalla vattnet med hela släktens tvätt i en korg, haha! Yep. That's me.
 
I övrigt så har jag trott att det varit måndag ett bra tag och såg just i min kalender att jag har fyllt i "jobbvecka", shit! Tänk om jag hade missat det. Behöver bara boka upp mig en morgon, antingen imorgon eller på fredag för att dela ut lite flyers igen. Tänker ta det tidigt imorgon så får jag en bra start på dagen! Underbart. Blev inga hundar att promenera den här veckan så det känns faktiskt lite konstigt, då måste jag sysselsätta mig med något annat för att inte falla ner i den där "jag är värdelös"-svackan som brukar komma titt som tätt. Mest på kvällen dock, dagarna är lugna. Vet inte vad det är med kvällar som gör mig så nere. I måndags var däremot allt bra, kände inget negativt på hela dagen och det är sällan det händer under vardagar! Fint. Kanske betyder att jag måste vara ute och springa hela dagarna för att känna att jag gjort något bra på kvällen. Oh well. Ikväll ska jag ta en långpromenad och utnyttja att jag har tre månaders gratis Spotify. Sedan ska jag leka med min nya mobilkamera.
 
Berättade jag förresten att jag beställde fyra nya mobilskal igår? Det var ett sådant där jobbigt tillfälle när jag inte bara kunde bestämma mig för ett. Min mor sa "men välj två då?" men det var ju precis lika svårt. Jag tyckte om alla lika mycket, så det slutade med att jag köpte allihop. Tänker att de är bra till olika saker. Ett tight transparent silikonskal med en söt version av Iron Man på baksidan. Då blir det ju inte massor av fula fingeravtryck på baksidan av telefonen, och den tar förmodligen inte upp massor av plats så att jag inte kommer åt att trycka på knapparna. Sedan blev det ett flip case (heter det så?) med ett fint galaxymotiv, fattar ni? Samsung Galaxy? Galaxymotiv? Okej, det var bara jag som tyckte det var kul. Heh. Men den skyddar i alla fall hela mobilen och jag tänker använda det när jag ska iväg på något viktigare, där jag inte orkar ha med mig plånbok (eftersom det är inbyggd plånbok i denna). De andra två skalen var onödiga. En Batmanmask (ja, exakt) och ett Pikachuskal. Jag tror faktiskt det är bäst att jag visar er här nedan ... 
Totalt så gick allt detta på 140 kronor. Helt okej deal.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: