Penguin Falling Asleep

50 shades of red

Det har varit en spännande dag, faktiskt. Minns inte när jag var så här glad, så länge, sist. Nu börjar det visserligen närma sig läggdags och då är mitt humör aldrig riktigt OK, men det är jag van vid i dagsläget. Det är ganska mycket mildare när jag inte är ensam och imorgon åker jag ju till mannen över helgen. Det blir fint, som alltid, och vi ska börja vår helg ihop med att kolla runt på Black Friday-reorna häromkring. Jag ska dessutom beställa mig en ny mobil eftersom jag var någon millisekund ifrån att knäcka av min nuvarande på mitten eftersom den är som en sengångare. Förutom att sengångare är söta, det är inte min mobil. Försökte öppna Instagram och den bara "neh, det är jobbigt. NOPE *stänger av sig totalt*" trots att jag hade 76% ström kvar. Så nu ska det bli en liten Samsung Galaxy S6!

 

Men jo, åter till dagen. Vågade mig på en ny hårfärg! Det är ju nästintill otroligt. Har varit blond i tjugo år nu, förutom en gång då jag färgade håret korpsvart och blekte det fyra gånger dagen efter. Efter det har jag hållit mig till blond, men nu var det dags för en liten förändring. Eller ja, för mig var det här en ganska drastisk förändring och jag tror det är nyttigt. Mitt kontrollbehov börjar leka med mig nu, jag känner ingen ånger att jag blev rödhårig, men numer har jag inte kontroll över hur det kommer att se ut efter varje dusch. Det skrämmer mig. Det skrämmer mig också att inte veta när jag blir blond igen. Att inte veta får mig att vilja ge upp allt. Vardagen fungerar inte om man känner så. Nåja! Jag har varit otroligt lycklig med det här valet i alla fall och har fått många positiva kommentarer. Förhoppningsvis är de sanna också!

 

Blev rosa, röd och blond ett litet tag i början, men nu är jag helröd. Testade runt lite i olika ljus och jag har nog varje liten nyans av röd som går! Spännande, därav 50 shades of red.

 

Jo, just det! Blev lycklig igår när jag satt och kikade runt på utbildningar. Fick lite hopp om framtiden! Satte upp ett mål att försöka komma in på det socialpsykologiska programmet som äger rum här i stan'! Vore ju underbart. Vill däremot inte sätta upp för höga mål, men är det så svårt att komma in, tro? Vi får se.

 

Näe, nu ska ni få lite bilder på dagens hår. Bilden längst ned var efter en färgning, sedan korrigerade vi med lite extra färg efteråt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: