Penguin Falling Asleep

Ingen jackbrist

Det är ytterst sällan jag vill ha något från Clas Ohlsons faktiskt. Men de här väckarklockorna!? How adorable!? Förmodligen de enda jag inte skulle vilja kasta i väggen när de väcker mig på morgnarna. Supercharmiga, helt enkelt. Litar inte längre på min mobil, den larmar när den själv vill. Visserligen pratade vi om att gå och kika på en ny mobil nästa helg. Har spanat in en Samsung Galaxy S6, dessutom vore det extra perfekt nu när jag har min studentrabatt på mobiler. Det tål att tänkas på helt enkelt!

 

Nu är det alltså söndag och oftast brukar jag ha världens ångest som kliar i hela kroppen. Den har dock inte dykt upp än, konstigt nog. Den kanske håller sig borta idag? Har visserligen haft två knepiga dagar redan, svaret på allt har varit jag vet inte. Blev arg på mig själv när jag inte ens kunde bestämma mig för att äta glass eller nötter. Idag är jag lite mer 'meh' på grund av en huvudvärk som inte riktigt vill ge med sig, men den stoppar mig inte så värst mycket.

 

Ska försöka ta oss ut i snön om en liten stund. Huttrar redan av tanken. Vi har till och med tänt värmeljus (mitt på dagen!?) för att det är så kyligt. Det enda jag gillar med den här årstiden är att sitta inne och titta ut och tänka "jag behöver inte gå ut i det där" och sedan vira in mig i en varm filt och dricka te. Komiskt nog påminde min dators kalender mig om att min jobbvecka börjar imorgon, vilket betyder att det är två promenader om dagen på minst en timma med hundarna och inte nog med det - en av dagarna så är det flyersutdelning i fyra timmar. Mm, härligt. Vad gör man inte för pengar. Dags att bli sommar nu, kanske?

 

Men två saker till som är bra med dagen: när vi har varit och handlat så blir det god mat. Kycklinggratäng. Receptet finns HÄR, men ni får även ingredienserna nedan. Stör mig hemskt mycket på att den som skapade receptet har missat lite bokstäver och stavningar här och var.

 
Och den andra bra saken för idag är Ebay! Mor beställde tre jackor idag, de kostade 66:- styck. Klagar inte, verkligen inte! Tyckte de var ganska charmiga. Den röda är min, men eftersom jag lär vara rödhårig ett tag så kommer jag nog använda någon av de blåa fram tills jag är i mitt naturliga blonda tillstånd igen, haha! Vi kommer inte lida av jackbrist i alla fall.
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: