Penguin Falling Asleep

JAG ÄR DALAI LAMA

Just haft en timmas chatt med engelskaklassen. Alltid lika trevligt! Trött i huvudet som en gnu dock och har helt plötsligt en miljon saker att göra. Men en sak i taget, det verkar fungera bäst så. Dessutom har jag inget jobb förrän på torsdag, eventuellt, så kan spendera den här veckan med både mys och studier! Den nya uppgiften i engelska 7 är att läsa en biografi, sedan ska jag vara den personen och skriva fyra A4 om hur jag ändrade världen. Vet ni vem jag är? DALAI LAMA.
 
HUR ska jag lyckas med detta? Gråter inombords. Till och med ett A4 hade känts överflödigt. Ugh. Ska googla, se filmer och lite allt möjligt och sedan passa på att skriva när jag har mundiarré. Ibland kan jag faktiskt inte sluta prata, medan vissa gånger så kan jag inte få fram ett ord. Spännande hur det där fungerar faktiskt.
 
Men just ikväll ska jag ta mig an det halvfärdiga PM:et som jag skickade in till min lärare i hopp om att hon inte var alldeles för strikt. Gör ett stort arbete om panikångestens historia i historia 3-kursen. Ni som läser min blogg vet om detta, men jag utgår alltid ifrån att det är en nykomling. Hej där. Hon ville ha min frågeställning lite mer konkret, i övrigt såg det prima ut. Underbart! Så, that's my evening. Tänkte börja pilla lite med dispositionen också om jag kommer in i ett bra flow. Behöver kaffe, men vill inte sätta på till mig själv bara. Ingen annan här ville få i sig koffein efter nio. Tråkmånsar.
 
Är fortfarande rödhårig, som ni ser! Trots en ordentlig dusch med Head&Shoulders inmasserat i hela håret. Jag vet mycket väl att man inte ska använda det schampot till färgat hår, men jag bryr mig inte så mycket om färgen går ur. Tänker ju bli blond så fort jag börjar bli babyrosa, antar att en avfärgning/blondering gör susen då. Kanske inte ens behöver trassla med håret, har aldrig använt Directions förut och har hört ganska olika om det. Enligt vissa försvann det efter två veckor, vissa andra säger en månad. Jag låter tiden gå och tar hand om håret som vanligt. Det enda jag vill klaga på är att håret har en miljon olika nyanser beroende på ljuset i rummet. Ibland är jag chockröd, blodröd och till och med rosa i vissa fall. Datorn hanterar röda pigment cirka 0 bra och här nedan ser ni hur jag ser ut i ett mörkt rum, med vitt ljus från skärmen och gult från sidan. Nåja, gillar det litegrann ändå.
 
Antar att jag håller på att bli trött, vilket också betyder att jag borde plugga som en idiot för att få något gjort istället för att sitta och gäspa, men mitt humör velar fram och tillbaka. Opepp på livet ena sekunden, sedan jätteglad och tacksam för allt jag har. Nu är jag ett mellanting, aningen apatisk. Existerar mest. Är ändå glad över att ha morgondagen bokad med mannen och få lite handling gjord inför vår helg (som för övrigt skjuts bakåt till torsdag-lördag), eventuellt få ihop ett nytt skrivbord och slänga alla lådor vi samlat på oss. Egentligen borde vi spara lådorna och skaffa massor av katter istället. Fast ärligt talat är jag mer en hundmänniska, men om jag ser en katt så släpper jag allt och går och klappar. 
 
Nej just det, hundar, katter... det var ju psykologi och panikattacker jag höll på med. Underbara måndag.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: