Penguin Falling Asleep

"På min tid"

Gick med i ett evenemang häromdagen, det är sällan det händer. Men det här kändes otroligt viktigt och jag fick nästan lite ont i magen vid tanken av att det är barn som inte får några julklappar därute? I STADEN JAG BOR I. Så får det ju inte vara, barn ska vara barn och de ska åtminstone få öppna något. Så idag for jag och mor iväg och införskaffade gåvor till vår lilla tomtestuga! Jag valde ut böckerna, särskilt. Pedagogiska böcker så att det passar i olika åldrar. Det är få som tänker på att det är så viktigt att barn läser numera, jag vet inte hur inriktad skolan är på det längre. På min tid läste vi hur mycket som helst, startade dagen med en timmas tyst läsning. Bäst var däremot när läraren läste och vi bara kunde slappna av och drömma oss bort. 
 
Ärligt talat så tänker jag läsa "Den motvilliga draken" imorgon, haha! Så underbart söt och vad jag hann att se så var den fint illustrerad. Jag hoppas att någon fin liten unge får krypa upp i sin mors/fars famn och somna lugnt till denna. Kanske har det här barnet ett yngre syskon som kan sitta och peka och klappa på den lilla katten? Vad vet jag.
 
Råkade däremot köpa lika mycket grejer till mig själv och mannen, bland annat en glasskopa som är formad som en dinosaurie. Sedan kom jag på att vi äter glass direkt ur förpackningen så vad spelar det för roll... :)) Nåja, den var söt. Det var mitt mål. Har nu även en jordgubbsdoftande nalle i bilen, klor att sätta upp håret med och ett gosedjur. Presenterar honom i nästa inlägg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: