Penguin Falling Asleep

Penisavund och demon hunter(s)

Jag är en vuxen och mogen kvinna ...
Det är åtminstone vad jag försöka lura i mig själv! Suttit och försökt koncentrera mig på att göra några frågor till min inlämning som ska in nästa vecka. Vet ni hur bra det gick? Bläddrade till registret, letade efter perceptionspsykologi och såg ordet penisavund. Då brast det för mig. Skickade det till alla på min snapchat och gick runt och viskade ordet för mig själv. Nu försöker jag intala mig själv att jag är en vuxen och väldigt seriös människa. Köpte förresten Tom&Jerry-våtservetter förut. VUXEN SA JAG!
 
Men för att inte låta helt crazy - penisavund (hehe) är en av Freuds teorier. Han menar att en kvinna upplever detta under det stadium i hennes psykosexuella utveckling då hon upptäcker att hon saknar en kroppsdel - alltså en penis. Män upplever istället kastrationsångest. Men nu till det röriga - kvinnor kan uppleva kastrationsångest också, såklart! Kastrationsångest hos kvinnor innebär att kvinnor felaktigt skulle anta att deras egna mödrar tagit ifrån dem deras (egna) penis, och att kvinnor därför inte kan tycka om sin mor och istället förälskar sig i sin far. För män skulle kastrationsångest, enligt samma teori, betyda att de är rädda för att fadern ska straffa dem för att de förälskat sig i sin egen mor. Man kanske måste läsa psykologi för att förstå detta? Oh well. PENISAVUND.
 
Är inne på min femte kopp kaffe och har egentligen inte fått något ordentligt gjort. Promenerat hundar, men det ingår i vardagsrutinen eftersom det faktiskt är ett jobb. Fick en superfin choklad av hundarnas ägare med ett jättesött litet kort!? Blev helt kär. Ska testa den i helgen, frystorkade hallon och körsbär. Häromdagen köpte jag ett grönt te med smak av Lemon Macaroon, kan ta det i samma veva. Måste nämligen testa båda, haha!
 
Igår köpte jag ett spel, idag köpte jag alldeles för mycket kläder. Tre klänningar och ett par suspender-strumpbyxor typ. Kan inte hitta rätt benämning för dem. Sedan blev det ett par söta fisknätsstrumpbyxor och ett par röda fluffiga sockar på DollarStore. Och ett vaxljus som jag tänker mysa med i helgen. Hittade hur många doftljus (storlek XXL) som helst som jag ville ha, men kan inte tända några hos mor, och jag vill inte chocka pojkvännen med knepiga dofter. Får tvinga med honom att välja ut något (sorry hun). Blev dunderförälskad i en ljuslykta som såg ut som en svart fågelbur, och ett par ryamattor. Behöver verkligen en lägenhet nu.
 
Nu ska ni få se tre av grejerna jag köpt! Den svarta och turkosa hoodieklänningen och den röda... vad kallar man den? Tänker på Diablos demon hunters när jag ser den. Oh well, fin i alla fall. Gillar att det blir ett charmigt litet lager när man tar ner luvan.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: