Penguin Falling Asleep

Pikachu är söt alla dagar.

Och så är det måndag igen. IGEN. Kändes som jag nyss vaknade av att det var fredag och jag bara slängde mig in i duschen för att sedan kunna åka vidare och ha en riktigt fin myshelg. Men nu är den över. Jag vet att jag är cheesy af, men det här var ändå en fin morgon och just nu njuter jag av regnet som smattrar mot fönsterrutan. Klockan 5 larmade mannens mobil och jag visste inte riktigt vilken världsdel jag befann mig i. När han sedan lutade sig tillbaka började jag att räkna i huvudet, till sextio, för att hålla koll på så att han inte somnade om. Tror förresten att det var jag som fick sömnryckningar just då, haha! Skedade lite och jag kollade min mobil, fem över fem. De sextio sekunderna blev fort fem minuter. Ingosad i både armar och täcke mumlade jag "när brukar du åka?", men tänkte inte på att det kanske var dags att spotta ut täcket innan jag öppnade munnen. Jag knorrade nog mest. Nåja, ingen kom för sent!
 
Har hunnit ut en sväng med hundarna som vanligt, varit på Hem & Hobby och Panduro. I veckan ska det bakas! Färgglatt kommer det dessutom att bli. Fint! Då kanske den här veckan kan rulla på också. Gjorde en dunderbeställning på Lyko, är de snabba så kommer jag att vara jätterödhårig ett litet tag. Vi får se hur det går. Vore kul med en drastisk förändring - men som inte håller i sig för länge! Länkar schampo och hårfärg nedan. Schampot finns i olika varianter, volyminriktat bland annat. Men jag köpte det reparerande, inte för att mitt hår är särskilt trasigt, men jag vill jobba förebyggande och jag tror att det är bättre än 20-kronorschampot jag har för stunden. Det innehåller macadamiaolja, och det ska ju vara bra. 
 
 
 
Fick hem en söt liten t-shirt också! Beställde den för två veckor sedan och den har kommit hela vägen från USA och ner i vår brevlåda. Hade varit passande att ha den i fredags, eftersom det var den 13:e då. Jag har inte berättat hur skräpigt allt gick då va? Skar upp handleden på en köttkniv i diskmaskinen, missade telefonsamtal från sjukhuset och förstörde två sodastreamflaskor. FANTASTISKT. Men just det, tröja ja. Kommer ju inte vara fredag den 13:e förrän i maj nästa år igen. Kan visserligen använda den ändå. Pikachu är söt alla dagar.
 
Just idag ska jag göra klart min inlämning jag tjatat på mig själv om i psykologi (fick ett ryck och gjorde klart nästan alla frågor i lördags ihop med en kopp te och varma mackor, supermysigt), förmodligen ha en videochatt med engelskaklassen och slutligen slita håret av mig till ett nytt matteprov. Mm, life is great.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: