Penguin Falling Asleep

Vad är det för fel på mig!?

Är det något fel på mig? Kände något liknande ett lyckorus när jag såg att Vuxenutbildningen hade lagt ut "Kursutbud för våren 2016" och klickade genast in för att se vad jag skulle kunna tänka mig. På många kurser var studieformen ännu obestämd, men de uppdaterar väl det snart hoppas jag. Men en annan sak jag tänkte på var: shit, vad många kurser jag har hunnit att läsa redan.
 
Svenska 1, 2 och 3 ✓
Engelska 5, 6 och 7 ✓
Matematik 1, 2 ✓ MEN 3 TÄNKER JAG DÅ FASEN INTE LIDA IGENOM! :(
Naturkunskap 1 och 2 ✓
Historia 1, 2 och 3 ✓
Religionskunskap 1 och 2 ✓
Samhällskunskap 1 och 2 ✓
Psykologi 1 ✓
 
Jag tror att det fanns en tredje kurs på samhällskunskap på närdistans, den tänker jag söka. Entreprenörskap vore en bra idé, men sedan tycker jag att filosofi verkar kul. Lite flummigt och mysigt. Jag skulle vilja läsa biologi och lite hem- och konsumentkunskap. Hemkunskapen vi hade i skolan innebar att kunna baka, men inget mer. Lite sorgligt. Det är väl därför pojkvännen febrilt försöker lära mig att hacka lök och skära tomat! Nej, så illa är det inte. Tomat går an, lök kommer jag aldrig att lära mig. Dessutom är han motsatsen till febril. Min fina filbunke.
 
Men nu är jag ändå nervös - ska jag vänta till hösten? Jag har ju ändå folkhögskolan fram till maj och det kanske inte är någon idé att slänga på massor av kurser nu? Men jag vill ju!? Och i höst lär jag behöva mitt studiebidrag och då behöver jag ju kurser, så det kanske inte är bra att läsa nu. Hm. Jag ska fundera på detta ett tag. Förresten så är jag åtminstone 100% säker på att jag tänker läsa webbutveckling, så det så. Tyska steg 1 vore nice också. Då kan jag skälla på tyska sedan. Coolt.
 
Ooooch en gif, rakt framifrån-vinkeln är meget sexet som danskarna skulle säga. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: